Kayley in Córdoba

Casi una semana en Córdoba

Op het moment ben ik wat foto's aan het plaatsen. Ik heb er niet veel (gelukkig, want uploaden duurt een eeuwigheid), voornamelijk omdat ze je hier toch wel erg waarschuwen voor zakkenrollers en dergelijke, dus je telefoon niet te vaak uit je tas pakken en er niet te opzichtig mee rondlopen.

Dus. Laatste stand van zaken: zoveel heb ik de laatste dagen niet beleefd, haha.

Dinsdag, na het schrijven van de blog, ben ik naar huis gegaan. Ze vroegen direct of ik mee ging naar de supermarkt, maar daar had ik niet zo'n zin in, dus ben thuis gebleven. "Even" met Koen gebeld.

Woensdag is de dag van museumtours. Onze lessen eindigen altijd rond 13, en de trip naar het museum was pas om 15:30, dus Roos (de Nederlandse meid in mijn klas) en ik zijn na de les lekker wezen lunchen in de stad (aantal foto's gemaakt onderweg), lekker een grote hamburger gegeten. Daarna gingen we met een hele groep naar het museum van antropologie. Daar heb ik wel behoorlijk wat foto's gemaakt. Kijk maar wat je ervan begrijpt, dat was ik daar ook aan het doen.
Toen ik die dag thuiskwam was Nora bezig iets van zelfgemaakte zonnepanelen te maken (?) met een of andere man. Die at ook mee. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat hij van hun was...

Gisteren was het donderdag. Tijdens de les kwam iemand van school binnen om te zeggen dat er 's middags een les over "cuarteto" was, blijkbaar dé muzieksoort van Córdoba. Tussen de lessen en de muziekles, hebben Roos en ik op school geluncht. Ik had empanadas, deze waren lekkerder dan vorige keer. Empanadas zijn trouwens bladerdeegdingen die gevuld zijn met vlees of groente of kaas, wat je ook maar kan bedenken:


Later hebben we ook ieder een alfajor geprobeerd. Alfajores zijn een soort koekjes met dulce de leche (soort caramel) ertussen. Er zijn heel veel verschillende soorten en wij hebben er eentje geprobeerd die omhuld was met chocola. Zeker voor herhaling vatbaar!

--- Roos kwam woensdag trouwens samen met Thays (Braziliaanse meid) met het idee om iets van het land te zien, aangezien we komende week (in verband met Pasen) al vanaf die donderdag vrij van school. Mooi lang weekendje dus. Het leek ons wel leuk om Mendoza op te zoeken. Als wij woensdagavond de bus pakken, kunnen wij daar donderdagochtend zijn en zouden we zaterdagavond terug kunnen gaan om paaszondag in Córdoba mee te maken.

Donderdagavond heb ik daar even met Nora over gepraat. Ze pakte er een boek bij, een soort woordenboek op het gebied van geografie en historie. Daarin stonden van verschillende landen ook kaartjes, zodat ze me kon laten zien wat mooi was om te zien in de omgeving. We hebben toen lekker even gekletst over Argentinië, Europa, afstanden hier in vergelijking met daar (zó'n groot verschil), etc. Ook Nederland stond in het boek! Natuurlijk heb ik even aangewezen waar ik woon, en heb ik haar gevraagd om Schouwen proberen uit te spreken, hehehe.

Vandaag, vrijdag, hadden we een lunch met de hele school. Voor een aantal was het de laatste dag, onder andere voor Marit (de andere Nederlandse). Zij gaat nu onderweg naar Colombia! Verder zijn Roos en ik eigenlijk vooral bezig geweest met het zoeken van een plek om bustickets te kopen voor naar Mendoza. Helen (de Engelse meid) heeft besloten met ons mee te gaan, en een vriendin van haar ook. Thays vindt het uiteindelijk te duur, helaas. Toen we een busticketverkooppunt hadden gevonden, bleken we er niet met pinpas te kunnen betalen en de plek waar dat wel kon, was gesloten tussen 13 en 16:30... lekker weer. Tot nu toe dus nog niet geslaagd wat betreft bustickets.

Laterrrr en veel besos van mij!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active