Kayley in Córdoba

Salsa, Alemania pequeña y clases de español

Jaaaa vanavond gaan we naar Mendoza! Morgenochtend zullen we aankomen. Heb er zin in, ben benieuwd.

Sinds vrijdag heb ik natuurlijk weer een aantal dingen beleefd. Zaterdag hadden Roos en ik besloten mee te gaan met een gratis stadswandeling, om nog meer van de stad te kunnen zijn. Hij zou 2,5 uur duren, maar met Argentijnse tijden volgens mij: we vertrokken rond 11:15 en waren rond 15:00 klaar. We wilden daarna eigenlijk nog even het park opzoeken, maar dat is aan de andere kant van de stad en Roos had geen buskaart bij zich. Noem ons lui, maar dat was even teveel van het goede geweest qua wandelen.
's Avonds gingen we samen met Roos' "gastmoeder" en een vriendin van haar naar een salsa-avond. Het begon 23:00, dus natuurlijk zijn wij er rond 23:00. Daar bleek dat de meeste mensen pas rond 02:00 zouden komen en het feest dan pas begon. Weten wij veel. We hebben het even afgewacht (aan een tafeltje, beetje praten) omdat het superrustig was, maar om ongeveer 01:45 begon er een show van dansers. Dat was wel heel mooi om te zien. Daarna begonnen er eindelijk wat mensen te dansen, maar toen zijn we eigenlijk naar huis gegaan, aangezien we de volgende dag ook nog een plaatsje wilden bezoeken en slaap nodig hadden.

Zondag waren we naar Villa General Belgrano, wat aan ons omschreven werd als "klein Duitsland". Ze vieren daar bijvoorbeeld Oktoberfest! Eigenlijk hadden we er dus in oktober moeten zijn, maar het was wel heel leuk om te zien dat ze daar in een plaatsje in Argentinië allemaal huizen hebben in Duitse/Oostenrijkse stijl. Ik zal er wel wat foto's van plaatsen. Tijdens onze wandeling (valt ook op een aantal foto's te zien) hadden we gezelschap van een hond. Die lopen je hier vaak een heel stuk achterna, heel leuk om mee te maken haha. Deze heeft ons zeker ongeveer een halfuur gevolgd door heel het dorp, zelfs bij een terrasje. Totdat een andere hond zijn aandacht trok en hij wegsprintte, helaas.
Toen ik zondagavond thuiskwam was mijn nieuwe kamergenote gearriveerd! Ze heet Lidiana (oid), maar ik mag Lidi zeggen want dat is makkelijker zegt ze. Ze is Braziliaans en erg aardig. Het is wel grappig dat ik ook met haar gedwongen wordt Spaans te praten, aangezien blijkbaar geen enkele Braziliaan Engels spreekt.

Maandag hadden we weer gewoon les (Lidi blijkt de enige nieuwe student te zijn deze week) en ben ik nog even meegegaan met de stadswandeling, omdat Lidi anders de enige was en ze nog niet wist hoe ze naar huis moest komen. Deze week hadden we overigens extra lessen 's middags, maandag en dinsdag 1,5 uur extra en woensdag 1 uur, in verband met de twee vrije dagen waarvan ze er zo één willen compenseren.

Maandag kreeg ik ook een berichtje van Antonela, mijn Argentijnse internetvriendin, dat ze dinsdag en woensdag in Córdoba zou zijn. We hebben toen afgesproken om dinsdag na school af te spreken (wel jammer dat we juist deze week extra lessen hadden, maarja). Dus om 16:00 ging ik naar plaza San Martín en daar was ze dan. Het klikte meteen, het was voor mij heel raar om Nederlands te praten met een Argentijnse en ze kan het goed! Niet normaal. We zijn even naar een winkelcentrum geweest in de stad en hebben daar bij een cafetariaatje wat gedronken, gegeten en heel veel gekletst. Ze had alfajores santafesinos mee (uit Santa Fe), heel anders dan de andere die ik heb geprobeerd, maar ook erg lekker. Ze hebben iets van bladerdeeg in plaats van koek en een suikerlaagje in plaats van chocolade. Uiteindelijk was ik pas 21:00 thuis, dus het was een geslaagde middag. Lijkt me heel leuk om haar in Nederland ook op te zoeken (ze komt binnenkort voor 7 maanden naar Nederland).

Vandaag, woensdag, staat in het teken van inpakken en wegwezen. Even laatste dingen regelen zometeen, inpakken, en op de bus stappen naar de busterminal om de bus naar Mendoza te pakken. Of zoiets. Zondagochtend ben ik terug in Córdoba!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active