Kayley in C贸rdoba

Semana tranquila: Alta Gracia, Parque Sarmiento y cerveza

Hola!

Op dit moment ben ik even tijd aan het doden om zometeen naar het vliegveld te gaan. Ik vlieg zometeennamelijk naar Salta om naar een hostel in Tilcara te gaan. Marie (die mee was naar Mendoza) is daar nu al en samen gaan we de zoutvlakten en de heuvel van 7 kleuren bezoeken, en misschien nog wel meer!

Deze week merkte ik toch wel dat het afscheid hier ook al nabij komt. Helen is nu bijvoorbeeld opeens weg en voor mij zijn het ook nog maar 8 daagjes hier... Hoewel ik ook wel zin heb om naar huis te gaan, gaat het wel erg snel allemaal. Maar dat is wel een goed teken.

Om die reden heb ik voor deze weken nog een aantal dingen die ik wilde doen, waaronder Alta Gracia bezoeken. Maandag hadden Roos, Lidi en ik overlegd dat we dat wel op dinsdag konden doen, dus na de lessen zijn we naar de busterminal gegaan. Eenmaal aangekomen zijn we op zoek gegaan naar het museum Casa de Che Guevara, wat (heel toevallig) vroeger het huis van Che Guavara was toen hij jong was. Dat was wel interessant om te zien. Ik moet toegeven dat ik niet veel over hem wist en nu ook alweer een deel ben vergeten (zo veel informatie), maar het was wel duidelijk dat hij een behoorlijk onstuimig leven heeft gehad. Na dit bezoek zijn we in het centrum even rond gaan lopen en een ijsje gegeten, om vervolgens maar naar huis te gaan, want we hadden een behoorlijke stapel huiswerk.
We hebben overigens sinds dinsdag een nieuwe docente. Aangezien Lidi na het vertrek van Helen nog maar als enige in haar klas zat, is ze bij onze klas gekomen en bij wijze van afwisseling voor ons hebben we nu haar docente. Ik denk dat ik voor de hele klas spreek dat dat eigenlijk een heel fijn nieuwtje was, omdat onze vorige docente soms een beetje onduidelijk / verwar(ren)d was en helemaal geen Engels sprak. Pamela daarentegen snapt best goed wat je bedoelt als je een woord even niet weet en het in het Engels vraagt.

Woensdag ben ik mijn vliegticket voor vanmiddag gaan regelen. Dat was een behoorlijk gedoe: ik heb geen creditcard en een andere manier van betalen lukte ook niet. Ik heb dus geld moeten pinnen en bij hun filiaal moeten betalen. Omdat ik vrij laat was met boeken waren er alleen nog maar Business Class stoelen haha, maarja, wat maakt mij op dit moment die 60 euro meer nou uit. Lijkt me wel weer een ervaring. Daarna ben ik gaan wandelen (goed voor je) naar de terminal en heb ik een busticket voor mijn terugreis gekocht. Ik ga in de nacht van zondag op maandag terug, om op tijd voor de lessen terug te zijn in C贸rdoba.

Voor donderdagmiddag hadden we afgesproken om te gaan picknicken in het park. Weer een pokkenend lopen, onderweg een pizzaatje gehaald en uiteindelijk aangekomen. Het is best wel een groot park, en hoewel we misschien maar een klein deel hebben gezien viel het niet heel erg mee. Er liepen bijvoorbeeld door het hele park ook wel wegen waar auto's over voorbijreden. Maar: het weer zat wel mee gelukkig.
Tijdens de lessen 's ochtends hadden we op Facebook gezien dat een aantal van de Braziliaanse meiden 's avonds naar een "Espa帽ol y cerveza" evenement zouden gaan. Klonk ideaal, dus samen met Lidi maar besloten heen te gaan. De hele avond hebben we die meiden echter niet gezien, maar het was wel erg gezellig met wat lokale mensen en meiden uit de Verenigde Staten. Achteraf bleek dat de betreffende Braziliaanse meiden het niet konden vinden... Vanochtend beetje moe bij het wakker worden, aangezien we 1:00 thuis waren, maar het valt me allemaal mee.

En nu ben ik hier. Aan het wachten. Ik zal even kijken of ik wat foto's kan uploaden, anders doe ik dat maandag denk ik.

Reacties

Reacties

Sandra

Leuk Kayley dat je zoveel mogelijk wil meepakken! Je bent er nu. De tijd gaat hier ook snel! Heb er zin in je weer te zien!! Maar geniet eerst nog maar even flink

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active